Algemeen
8.1. Je krijgt één feedbackmoment wanneer ik een tekst voor jou redigeer. Je mag feedback geven op de correcties die ik heb gemaakt.
8.2. Schrijf ik een tekst voor jou, dan krijg je twee feedbackrondes. In de eerste feedbackronde mag je feedback geven op de inhoud en de schrijfstijl. In de tweede feedbackronde mag je feedback geven op de aanpassingen die zijn gemaakt naar aanleiding van de eerste feedbackronde.
8.3. Je krijgt 8 werkdagen de tijd per feedbackronde om feedback te geven. In geval van spoed krijg je 4 uur (binnen kantoortijden op werkdagen (= binnen 09:00 - 17:00)) de tijd om feedback te geven.
8.4. Je moet al jouw feedback in één keer tegelijk geven. Geef jij niet in één keer tegelijk jouw feedback, dan mag ik dat laten gelden als een extra feedbackmoment en is lid 8 van dit artikel van toepassing.
Voorbeeld: Geef jij jouw feedback per mail, dan dien jij jouw feedback te bundelen en in één mailtje naar mij te sturen, in plaats van een paar mailtjes achter elkaar.
8.5. Feedback wordt, waar mogelijk en indien redelijk, verwerkt tot een definitieve versie.
8.6. Onder niet-redelijke feedback wordt onder andere verstaan, maar dit is niet beperkt tot:
A. feedback die (veel) afwijkt van wat eerder besproken is;
B. feedback zonder suggesties voor alternatieven. Voorbeeld: “Ik voel deze tekst niet” is feedback zonder suggestie voor een alternatief. “Ik
zou graag willen dat de tekst wat informeler wordt geschreven.” is wel feedback met een suggestie voor een alternatief.
8.7. Indien je niet-redelijke feedback verwerkt wil hebben, dan mag ik een meerprijs in rekening brengen voor het verwerken van deze feedback, al dan niet op basis van mijn op dat moment huidige uurtarief. Daarnaast behoud ik het recht om niet-redelijke feedback weigeren te verwerken.
8.8. Indien je een extra feedbackmoment wenst of wanneer je feedback niet in één keer tegelijk geeft, dan mag ik een meerprijs in rekening brengen voor het meerwerk wat ik doe, al dan niet op basis van mijn op dat moment huidige uurtarief.
8.9. Indien je niet binnen de aangegeven feedbacktermijn reageert op een conceptversie, dan kan ik wellicht niet voldoen aan een eventuele deadline, zonder dat ik schadevergoeding aan jou verschuldigd ben. Ook andere risico’s zijn voor jou. Daarnaast mag ik tussentijds factureren.
Algemeen
7.1. Ik voer een opdracht uit met de zorgvuldigheid en deskundigheid die onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van mij mag worden verwacht.
7.2. Ik voer een opdracht naar eigen inzicht uit.
7.3. Om de opdracht naar mijn eigen inzicht te kunnen uitvoeren, moet je eventuele instructies opvolgen.
7.4. Ik heb een inspanningsverplichting, en geen resultaatsverplichting. Dat betekent dat ik mijn best doe een bepaald resultaat voor jou te behalen, maar dat ik je geen resultaten kan garanderen.
Leveren van informatie, media, bescheiden en gegevens door jou
7.5. Je zorgt ervoor dat je alle relevante informatie, media, bescheiden en gegevens waarvan jij begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan mij.
7.6. Stel je de gevraagde informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag ik mijn werkzaamheden opschorten.
7.7. Kosten die opgelopen worden doordat gevraagde informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor jou.
7.8. Je staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, bescheiden en gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
7.9. Je zorgt ervoor dat jij bij het aanleveren en/of uploaden van afbeeldingen, logo’s, teksten, video’s, ontwerpen, en dergelijke, niet handelt in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden.
7.10. Het behoort niet tot mijn opdracht om onderzoek te doen naar het bestaan van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot informatie, gegevens, media en bescheiden die jij levert.
Derden
7.11. Ik mag mijn werkzaamheden uitbesteden aan derden.
7.12. Ik ben niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden, behalve als het aan mij is toe te rekenen.
Levering
7.13. Een door mij opgegeven levertermijn is altijd een schatting, tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen is dat er sprake is van een harde deadline. Een overschrijding van een doorgegeven geschatte levertermijn geeft jou geen recht op ontbinding van de overeenkomst en/of een schadevergoeding.
7.14. De binding van mij aan een uitdrukkelijk overeengekomen harde deadline vervalt indien jij wijzigingen in de opdracht wenst of wanneer blijkt dat er aanvullend of meerwerk gedaan dient te worden.
7.15. Ik mag mijn werk pas leveren als jij de betaling volledig hebt voldaan.
7.16. Jij bent na levering van mijn werk zelf verantwoordelijk voor het bewaren ervan.
7.1. In termijnen betalen kan alleen als we dat hebben afgesproken.
7.2. Ik mag voorafgaand mijn diensten factureren, zowel het totaal overeengekomen bedrag als een aanbetaling.
7.3. Je moet de betaling binnen 20 dagen na ontvangst van de factuur voldoen.
7.4. De vergoeding die ik aan jou als Consument vraag voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt op z’n hoogst de kosten van het gebruik daarvan voor mij, tenzij het verboden is om de kosten van gebruik door te rekenen naar jou.
7.5. Als Zakelijke klant moet je de betaling zonder opschorting voldoen. Ook mag je geen betaling(en) verrekenen.
7.6. Wanneer je als Zakelijke klant niet aan je betalingsverplichting(en) voldoet, dan ben je van rechtswege in verzuim.
7.7. Wanneer je als Consument niet aan jouw betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt je twee keer door mij in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan jouw betalingsverplichting(en) te voldoen.
7.8. Wanneer je als Zakelijke klant in verzuim bent, of wanneer de betaling door jou als Consument uitblijft na de eerder genoemde betalingsherinneringen, dan ben je de wettelijke (handels)rente verschuldigd en dan mag ik de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor buitengerechtelijke kosten bestaat wanneer je Zakelijke klant bent uit minstens € 40 en dit ben je zonder aanmaning verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.
7.9. Betaal je niet (volledig) of niet tijdig, dan kan ik de (resterende) werkzaamheden ter uitvoering van de opdracht opschorten.
7.10. Wanneer er bij jou sprake is van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surseance van betaling, dan zijn jouw verplichtingen tegenover mij onmiddellijk opeisbaar. Ook mag ik mijn werkzaamheden opschorten of de overeenkomst beëindigen.
7.11. Ook wanneer je door mij geleverd werk niet gebruikt of niet gaat gebruiken, heb je een betalingsverplichting.
6.1. Indien je spoed hebt bij een opdracht, dan mag ik een additionele 25% van mijn regulier gehanteerde tarief in rekening brengen. Het spoedtarief bestaat dus uit het regulier gehanteerde tarief plus 25% van datzelfde tarief.
6.2. Er is sprake van spoed bij de volgende diensten:
A. Tekstschrijven: wanneer de tekst binnen 5 werkdagen geleverd moet zijn;
B. Redigeren: wanneer een tekst binnen 2 werkdagen geredigeerd en geleverd moet zijn;
C. Schrijfbegeleiding: wanneer er binnen 5 werkdagen gestart wordt met de schrijfbegeleiding.
6.3. De uitvoering van de opdracht vangt aan wanneer ik een akkoord op de offerte of het aanbod heb ontvangen en wanneer je de betaling hebt voldaan.
6.4. De verantwoordelijkheid van de daadwerkelijke levering/aanvang binnen de termijn genoemd in lid 2 van dit artikel, ligt óók bij jou. Van jou wordt verwacht dat je zo spoedig mogelijk reageert op bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, vragen die ik stel en conceptversies die ik lever, zodat ik kan voldoen aan de wens om de opdracht binnen de genoemde tijd in lid 2 van dit artikel te af te ronden of te beginnen.
6.5. Indien ik door jouw toedoen/nalaten mijn werkzaamheden niet kan afronden/beginnen binnen de termijn genoemd in lid 2, dan blijf je het spoedtarief verschuldigd.
6.6. Indien na aanvang van de uitvoering van de opdracht blijkt dat de opdracht geen spoed meer heeft, dan blijf je het spoedtarief verschuldigd.
5.1. Alle tarieven die ik hanteer zijn in euro's en zijn vermeld exclusief eventuele overige bijkomende kosten, zoals, maar dit is niet beperkt tot: reiskosten.
5.2. Tarieven communiceer ik naar Zakelijke klant exclusief btw, en naar Consument inclusief btw.
5.3. Alle tarieven die ik hanteer die op mijn website staan vermeld of die op een andere manier aan jou kenbaar zijn gemaakt, kan ik te allen tijde wijzigen. Bijvoorbeeld omdat er nieuwe wettelijke regelingen zijn (zoals een btw-verhoging) die voor een tariefwijziging zorgen, wanneer de opdracht langer duurt door jouw toedoen/nalaten en/of jij niet tijdig reageert op mijn vragen of niet tijdig de gevraagde informatie/media/gegevens/bescheiden levert.
5.4. Je mag als Consument de overeenkomst ontbinden wanneer een tariefwijziging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt.
5.5. Ik mag een meerprijs in rekening brengen wanneer ik door omstandigheden die ten tijde van de offerte of het aanbod onbekend waren, aanvullend of meer werk moet verrichten dan eerder was overeengekomen. Ik geef een opgave met de meerprijs. Heb je bezwaar tegen de aanvullende werkzaamheden of het meerwerk waarvoor de meerprijs geldt, dan heb je het recht om deze werkzaamheden te weigeren. Je moet dan wel alsnog de betaling van de oorspronkelijk overeengekomen opdracht voldoen.
4.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat je mijn aanbod of offerte hebt aanvaard en je hebt voldaan aan de gestelde voorwaarden.
4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door mij bevestigd. In het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat ik jou een bevestiging van de overeenkomst verstrek op een duurzame gegevensdrager. Die bevestiging sturen moet ik doen binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst, of voordat de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de in art. 6:230m lid 1 BW genoemde informatie, voor zover ik deze niet voor het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager heb verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jouw verklaring zoals genoemd in artikel 12.9.
4.3. Zolang ik niet heb bevestigd dat ik de aanvaarding van het aanbod of de offerte van jou heb ontvangen, mag je de overeenkomst ontbinden.
4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst alleen mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen als dat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.
3.1. Mijn aanbod of offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten.
3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden mij niet.
3.3. Wanneer een aanbod of offerte wordt gedaan waar de dienst geen vast tarief heeft, maar waar het om een dienst op basis van uurtarief gaat, dan wordt door mij ingeschat hoeveel uur ik nodig heb om de dienst te verlenen.
3.4. Aan de geschatte uren voor een dienst en het daaruit voortvloeiende totale tarief kunnen geen rechten worden ontleend. De geschatte uren kunnen in de praktijk zowel lager als hoger uitvallen. Ik factureer altijd naar daadwerkelijk gewerkte uren.
3.5. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld.
3.6. Als je een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
3.7. Opdrachten worden schriftelijk door jou bevestigd. Wanneer je er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat ik begin met het uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere afspraken binden mij pas nadat deze schriftelijk door mij zijn bevestigd.
2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:
A. alle overeenkomsten tussen ons;
B. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);
C. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.
2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan jou ter beschikking gesteld dat deze door jou op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal ik vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden. Daarnaast maak ik bekend dat deze Algemene Voorwaarden op verzoek digitaal of op een andere manier zullen worden verstuurd.
2.4. We kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden als we dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.
2.5. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat wanneer een opdracht verleend is met het oog op mij, ik de uitvoering van de opdracht niet zelf hoef te verrichten.
2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat, wanneer een opdracht met oog op mij is verleend, en ik kom te overlijden, mijn erfgenamen geen verplichting hebben om jouw belangen na mijn overlijden te behartigen.
In deze algemene voorwaarden worden bepaalde definities gebruikt. Hieronder staat wat ze betekenen.
1.1. Marloes Nijland - Tekstschrijfster, de eenmanszaak van Marloes Nijland, gevestigd te Etten-Leur, Piersonhorst 11, onder KvK-nummer 20148270. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “ik” of “mij(n)”.
1.2. Klant: iedere persoon die een of meerdere diensten van mij afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “jij/je” of “jou(w)”.
1.3. Zakelijke klant: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
1.5. Partijen: jij als Klant en ik als Marloes Nijland - Tekstschrijfster samen. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “wij/we” of “ons/onze”.
1.6. Opdracht: de opdracht van jou tot het verlenen van een of meerdere diensten door mij.
1.7. Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand is gekomen of komt tussen ons.
Voorbeelden van overeenkomsten zijn, maar dit is niet beperkt tot: de overeenkomst op afstand en/of de overeenkomst van opdracht.
1.8. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen ons wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat wij tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (denk aan telefoon of internet).
1.9. Bedenktijd: de termijn waarbinnen je gebruik kan maken van jouw herroepingsrecht.
1.10. Herroepingsrecht: de mogelijkheid die je hebt om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
1.11. Dag: kalenderdag.
1.12. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat jou of mij in staat stelt om persoonlijk aan een van ons gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik, gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd. Dit hulpmiddel maakt daarnaast een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk.
Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.